غادة عبد الرازق: «ماعنديش استقرار نفسي.. وممكن أكون سبب انفصال بنتي»

تحدثت الفنانة غادة عبد الرازق، عن تأثير التمثيل والشهرة والنجاح الذي حققته خلال مسيرتها الفنية على حياتها الشخصية، مما جعلها تحسّد الناس على الأشياء التي لا تشعر بها.

وأوضحت غادة عبد الرازق، في تصريحات تليفزيونية، أنها لا تشعر بالإستقرار النفسي؛ نظرًا لأنها تتعامل كمريضة نفسية منذ 35 عامًا، قائلة: «أنا واحدة ست معنديش استقرار نفسي وبتعامل كمريضة من 35 سنة، ولا استقرار عاطفي»، لافتة أن ذلك حدث بسبب التمثيل الذي يؤدي إلى الشهرة، والشهرة تؤدي إلى النجاح.

وأضافت غادة عبد الرازق، قائلة: «رغبتنا أول ما بنمثل هي النجاح،، رغبتنا الشهرة،، رغبتنا الماديات،، كل دول بنوصلهم عن طريق واحد، الطريق ده خد مني حاجات تانية كتير اوي، بشوفها في ناس تانين بحسدهم عليها».

وعددت غادة عبد الرازق، الأشياء التي تحسد الناس عليها قائلة: «بحسد الناس على بيت فيه زوج وأطفال وكل حاجة،، أنا ممكن كمان بحس إني دمرت ناس حواليا، روتانا بنتي في يوم من الأيام كان عندها استقرار في بيتها وانفصلت من زوجها ومعاه أحفادي، وممكن أكون انا اللي آثرت في ده».

وأشارت غادة عبد الرازق إلى أنها تحمل نفسها مسؤلية انفصال ابنتها روتانا، قائلة: «أنا بحمل نفسي مسؤلية انفصال بنتي روتانا؛ لأن كل راعي مسؤل عن رعيته، وروتانا تحت بند إن أنا الراعي بتاعها»، مؤكدة على أن ابنتها منذ الولادة وحتى الآن مازالت مرتبطة بجزء منها.

وأكدت غادة عبد الرازق، على انها تحمل نفسها مسؤلية انفصال ابنتها قائلة: «أنا ممكن أكون عامل من العوامل اللي بوظت حياتها، ووألوم نفسي لأنها الحقيقة، الحلال والحرام بيّن، احنا ليه بندخل الأمور في بعضها، الطرق واضحة جدًا، وأصعب حاجة اكتشفتها إننا بنضلل نفسنا بنقول كلام مش حقيقي، ونسأل بتلوم نفسك ليه؟،، بيلوم نفسه عشان عارف أنه عامل حاجة غلط».