بعد تصدر حلقة إسلام الفيومي الترند.. نهال طايل ترد بقوة على المنتقدين

ردت الإعلامية نهال طايل على منتقديها بشأن تصوير حلقة إسلام الفيومي أحد تجار الخضار بالفيوم، حيث تصدرت الحلقة مواقع السوشيال ميديا منذ إذاعة الحلقة وحتى الآن.

وقالت نهال طايل خلال تقديم برنامج «تفاصيل» المذاع على قناة صدى البلد، «لن نتهم إسلام الفيومي بأي أمر من الأمور، وهو من تحدث عن حياته بنفسه، وقام بسرد جميع تفاصيل حياته الشخصية دون إجبار على الإطلاق».

وأردفت الإعلامية نهال طايل: «أنا لا أجرؤ على الإساءة لأي شخص أو أي ضيف على الإطلاق، ولم أقوم بإهانة أي شخص على مدى مشاوري المهني وحياتي الشخصية».

وتابعت: اللي اعرفه إني أعمل شغلي بأدب واحترام، وكل المحافظات اللي أنا بنزلها على مدار مشواري المهني؛ ليهم كامل التقدير والاحترام، وإسلام الفيومي أول ما اتشهر واتعرف ؛ كان على صفحات قريته في الفيوم، والناس كانت بتروح تتصور معاه لحد ما بقى ترند وده اللي دفعنا نروح نصور معاه».

واختتمت نهال طايل كلمتها: «موضوع إسلام ليس جديد، وكان في خطتنا منذ 3 أو 4 أشهر ماضية، لأن هناك نماذج أنا بحط عيني عليها؛ وإسلام شايف نفسه إنه مش متهم وإنه معملش حاجة غلط، وأنا عارفة من جوايا إنه غلط وبيقلل من نفسه، وده اللي خلاني أوجه ليه أسئلة مباشرة زي الجواز والشغل بالنسبة ليه».