أول تعليق من حمادة هلال على أزمة كمال أبو رية ومسلسل المداح: هو في إيه؟

حرص النجم حمادة هلال بالرد على تصريحات الفنان القدير كمال أبو رية، التي أدلى بها مؤخرًا، حول غيابه عن الجزئين الأخيرين من مسلسل المداح بعد أن كان مشاركًا من قبل.

حمادة هلال يعلق على أزمة كمال أبو رية

أعاد حمادة هلال المنشور الذي كتبه الفنان خالد سرحان حول أزمة كمال أبو رية، والذي كان يقول بها: 'حمادة هلال ملوش دعوة ده شغل مخرج ومؤلف، وبعدين يا كيمو يا حبيبي احنا كل سنة بنغير عفريت جديد، وابنك كان منور معانا السنة دي المفروض تفرحله'، ليقول حمادة هلال: 'والله أنا لسه عارف الموضوع ده، هو في إيه؟'

حمادة هلال

كمال أبو رية مسلسل المداح

وكان قد كشف الفنان كمال أبو رية موقفه من المشاركة في مسلسل المداح، وأوضح أنه لم يتواصل مع الفنان حمادة هلال بطل العمل بعد الخلاف الذي وقع العام الماضي.

واختتم: «المفروض كان حمادة هلال هو اللي يتواصل معايا ويشوف إيه اللي مزعلني، ولو هو نجم وله كلمة كان يقولهم إزاي كمال أبو رية ما يبقاش موجود لكن أعتقد أنه عايز يشتغل وخلاص ولا أنتظر عملًا من أحد ولا يلزمني المداح ولا غيره».

خالد سرحان وكمال أبو رية

رد الفنان خالد سرحان على تصريحات الفنان كمال أبو رية، التي ينتقد بها الفنان حمادة هلال بسبب أزمته في مسلسل المداح وعدم مشاركته في الجزء الرابع.

خالد سرحان وكمال أبو رية خالد سرحان وكمال أبو رية

كتب خالد سرحان في رده على كمال أبو رية في منشور عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك: «يا كيمو يا حبيبي كل سنة بنغير عفريت جديد».

وتابع: «وبعدين ابنك كان منور معانا السنة دي ما تفرح له يا أخي، وبعدين حمادة مالوش دعوة ده شغل مخرج ومؤلف».